З В І Т
МІСЬКОГО ГОЛОВИ м. СКОЛЕ

Звіт за 2010-2011 р.р.

 

Наприкінці 2010 року відбулися вибори до органів місцевого самоврядування.

    Я не приховував від вас, що йшов на вибори з метою отримати належну громадську оцінку своєї роботи, колективу Сколівсько міської ради. Розумію, що попереду ще більша відповідальність, складніший рівень проблем, що потребують вирішення.

    Отже, дозвольте мені побудувати перший свій річний офіційний звіт міського голови перед громадою наступним чином. Я стисло окреслю головні події кінця 2010 початку 2011 року, їх фінансове забезпечення коштами міського бюджету, а також концептуально окреслю своє бачення подальшого розвитку міста.

    Станом на 01.11.2011р. міська рада мала борг за рішенням судів за виконані роботи на очисних спорудах на суму 620 тис. грн.

    Станом на 01.01.2011р. виник борг по зарплаті працівників освіти на суму ≈ 113 тис. грн.

    Протягом року за рішенням судів ми отримали борг в сумі ≈ 300 тис. грн. на користь Служби автомобільних доріг у Львівській області. Окрім того оголошено процедуру банкротства будинкоуправління, загальна сума зобов’язань по якому складає ≈900 тис. грн. Це означає, що на таку суму арбітражний керуючий реалізовує майно будинкоуправління, тобто громади Сколього, а ми би могли його зберегти і використати для потреб нашої громади, в т.ч. і найболючішої – житла.       

    Це був рік економічної нестабільності та фінансових потрясінь. І не можу сьогодні сказати, що змінилось наше життя на краще. Але з усією впевненістю хочу стверджувати, що на місцевому рівні ми робили все можливе, щоб наше  рідне  містечко стало чистішим і не сталося різного роду потрясінь у життєзабезпеченні громади найнеобхіднішим: теплом, водою, електроенергією та газом.

    Найважливіше завдання, яке я ставив перед собою, як міський голова, полягає не тільки в тому, щоб стратегічно управляти містом, а ще й надавати можливість самим сколівчанам навчитися будувати власне життя.

    Перший рік я звітую перед Вами, шановні сколівчани. І з вдячністю прийму Вашу конструктивну критику. Не залишайтеся байдужими, будьте уважними, активними та принциповими. Кожен із нас є частинкою громади.

    І тому досягнення та прорахунки, успіхи та невдачі міської влади є нашими спільними. Хто не працює – той не має проблем. Я постійно звіряю свої кроки, свої дії з громадою, яка мене обрала.

    Про те, що зроблено за звітний рік, щоб покращити умови життя жителів нашого міста – сьогодні мова. Це не лише сухі статистичні цифри, але й реальні справи, конкретні кроки у досить непростих соціально-економічних умовах нинішнього року.

    Сьогодні я з впевненістю доповідаю громаді міста про стан соціально-економічного та культурного розвитку   в місті.

    Усвідомлюю і наголошую, що весь позитив, якого вдалося досягти, — це наші спільні здобутки. Разом з тим і нерозв’язані проблеми, яких ще, на жаль, вистачає, — теж спільні. Це і спільні упущення, і спільні орієнтири на майбутнє.

    Саме завдяки прагматичній спрямованості співпраці міської ради, її виконавчого комітету, відсутності популістсько-критиканського підходу до розв’язання стратегічних питань розвитку міста вдалося досягти певних позитивних результатів.

    У звітному періоді проведено 10 сесій міської ради, на яких прийнято 252 рішення з різних  питань.  А  зокрема:

– наповнення і раціонального використання бюджету,

– управління економічними процесами,

– удосконалення діяльності житлово-комунального господарства міста.

    У цей же час відбулось 10 засідань виконавчого комітету міської ради, на яких було прийнято 233 рішення.

    Майже за рік роботи у мене на особистому прийомі побувало 465 чоловік. Переважно більшість питань стосувалися виділення житла, земельних ділянок під забудову та надання матеріальних допомог. Якщо із останнім питанням ми якось давали собі раду і виділили допомоги на загальну суму 48838 грн., то з першими двома складніше. Сьогодні у місті зовсім немає вільного житла і майже немає вільних земельних ділянок.

    Протягом року я зробив детальний аналіз власності громади і скажу що картина тут не радісна. Найбільше мене вразило те, що майже все майно продано абсолютно не ринковими цінами, а куди поділася різниця ви думаю самі прекрасно розумієте. Наведу приклад кінотеатр проданий за 120 тис. грн. (24 тис. доларів на час продажі), частина приміщення ДОСААФ загальною площею 130м2 за 20 тис.грн. (4 тис. доларів), в той час як поряд менше приміщення площею 90 м2 продано арбітражним керуючим за 399 тис. грн. (50 тис. доларів).

ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНЕ ГОСПОДАРСТВО

    У важкому стані перебувають наші підприємства житлово-комунального господарства. Більшість обладнання застаріле і енергоємне, стан мереж водопостачання та водовідведення незадовільний. Збитки комунальних підприємств обумовлені невідповідністю тарифів фактичним витратам підприємств на надання послуг.

    Окремо зупинюсь на кожному із них.

    КП Сколівське ЖКГ.

    Роботу ми почали з того, що зробили детальний аналіз роботи підприємства, і він виявився досить сумним. Існувала величезна заборгованість по зарплаті, була невідповідність між зарплатами керівництва, бухгалтерії і всього персоналу. Існував борг до бюджетів всіх рівнів ≈ 500 тис. грн. Негайного покращення потребувала матеріальна база. Була необхідність у придбанні нового сміттєвоза. Більшість баків для сміття були у непридатному стані. І найголовніше багато працівників неякісно виконували свої функціональні обов’язки хоча багатьох можна було зрозуміти. Зарплата більшості працівників були низькі і місяцями не виплачувалися. Нам довелося повністю змінити керівництво даного підприємства, провести нелегку роботу по підбору двірників бо, на жаль, в нашому містечку чомусь цураються цієї роботи, хоча ми підняли зарплату до 1450 грн. в місяць і стараємося вчасно її сплачувати. На початку, ПП Москаль Б.В. надав в оренду сміттєвоз і контейнери для сміття за символічну плату 1 гривня в місяць, крім того за бюджет міста ми придбали 28 контейнерів на загальну суму 45084 грн. Також, як Ви бачите, встановили 20 контейнерів для пластику.

    Для того щоби покращити фінансовий стан підприємства ми ліквідували КП "Торговиця" (доречі яке отримали зі збитком 60 тис. грн. ) і скоротивши адмін. апарат приєднали його до ЖКГ. Посилили роботу із населенням, установами та організаціями по підписанню та оплаті угод по вивозу сміття. Так якщо станом на 01.02.2011р. у нас було 735 угод, та станом на 01.11.2011р. маємо 1731. Внаслідок цих заходів, а також  завдяки підтримці окремих жителів міста, благодійного фонду "Сколівщина" ми домоглися надходжень в місяць ≈90 тис. грн. в порівнянні з 24 тис. грн. раніше. Є проблема в тому, що в цьому році міська рада не в змозі проплачувати ЖКГ згідно кошторисних призначень, а це більше 200 тис. грн. станом на 01.11.2011р. Дуже прикро є те, що деякі недобросовісні мешканці міста відмовляються заключати угоди на вивіз сміття, і виносять його на центральні вулиці міста, що є суворо заборонено. Крім того ми отримали дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки на виконання робіт, та чищення димарів, вентиляційних каналів і роботи на висоті, бо раніше доводилося їздити до м.Стрия.

    В 2011 році ми виготовили проект корегування полігону твердих побутових відходів і вже готуємо на експертизу.

    Вартість проекту складає 84 тис. грн., з яких ми вже оплатили 25 тис. грн.

    Також велика увага приділяється озелененню міста. Нові квітники будуть прикрашати наше місто та радувати сколівчан.

    Проведена робота по відновленню криниць. Відремонтовано та відновлено роботу 4 громадських криниць у місті.

    Критичною  є  ситуація  в  житловому  секторі,  що  перебуває  на  балансі  міської  ради.  З'являється  чимало  проблем,  які  для  міського  бюджету  виконати  просто  нереально. Наразі найпростішим шляхом є створення ОСББ яке має такі переваги:

  • ОСББ не сплачують 20% ПДВ та податок на прибуток, що автоматично зменшує тариф на обслуговування будинку на 20%;
  • ОСББ не закладає в тариф накладних витрат (30-40%) на утримання виробничих цехів, гаражів, ремонт автопарку, податку на забруднення навколишнього середовища тощо;
  • Тариф встановлюють власне мешканці на загальних зборах, вони ж формують основні пріоритети, на які потрібно спрямувати кошти. Особливо прагматичні навіть відкладають 10-15% від нарахувань у фонд розвитку для подальшого капітального ремонту;
  • ОСББ може самостійно, «напряму», наймати виконавців робіт, приймати роботи, підписувати акти виконаних робіт з підрядними організаціями, оплачувати роботи по факту виконання;
  • Жителі ОСББ стають власниками прибудинкової території, сплачують земельний податок від 200 до 300 грн. на рік (сума ділиться на всіх мешканців) та мають право розпорядитися землею на власний розсуд. Це унеможливлює будь-яку забудову прибудинкової території без дозволу членів ОСББ .

    КП Сколівське ВКГ.

    Дане підприємство також у важкому фінансовому стані. Борги до бюджету становлять ≈ 500 тис. грн., є затримки із виплати заробітної плати. Дуже часто це підприємство піддається різного роду перевірками, що також лягає додатковим тягарем. Найбільша проблема – це зношеність нашої водопровідної системи, яка потребує постійного ремонту. Тут ми почали із того, що відкопали 28 люків, а проривів лише за жовтень ліквідували 7. Найбільша біль це наші очисні споруди. В цьому році ми плануємо на 95% закінчити там роботу, а в літку 2012 року провести їх запуск, тому що так вимагає технологія. Заключено угоду на проведення геодезичних робіт по об’єктах: реконструкція водопроводу по вул. С.Бандери, реконструкція водопроводу по вул. Гоголя, реконструкція водопроводу по вул. Пекарська, реконструкція водопроводу по вул.Стрийська-Черемшини, реконструкція водопроводу вул. І.Франка.

    Також виготовлено проект по "Реконструкція споруд знезараження питної води в м.Сколе", і отримано позитивний висновок Укрдержбудекспертизи.

    КП Сколетеплоенерго

    На сьогоднішній день КП Сколетеплоенерго надає послуги з теплопостачання бюджетним установам, організаціям та населенню. Для вироблення теплової енергії задіяні шість котелень загальною потужністю 12.7 мВт. Об'єкти споживання теплової енергії розміщені компактно на невеликій віддалі від котелень. Котельні по вул.Стрийській, Івасюка, Охрімовича та Волошина обслуговують об'єкти соціальної групи та державні установи (школи, дитячі установи, населення, РДА, МВС і т.д.). Котельні по вул.Котляревського та Гайдамацька надають теплову енергію виключно для населення.

    В чотирьох вищезгаданих котельнях ( Стрийська, Івасюка, Охрімовича та Волошина) баланс споживання теплової енергії та витрат на її виробництво знаходиться на нульовому рівні рентабельності. На котельні по вул. Котляревського, яка за потужностями розрахована на обслуговування комплексу військової частини та житлового містечка, видатки на виробництво теплової енергії не покриваються платою за теплову енергію, яку сплачує населення у зв'язку з масовим від'єднанням споживачів від центрального опалення. На сьогоднішній день з 266 споживачів залишилося 49. Котельня є збитковою. Витрати природного газу та електроенергії в декілька раз перевищують норматив по витраті на виробництво теплової енергії на м2 опалювальної площі. Котельня по вул.Гайдамацькій несе втрати за перевищення норм споживання природного газу в зв'язку з застарілим котельним обладнанням біля 40 років та розбором жителями води з системи опалення для побутових потреб, а також від'єднання від системи центрального опалення ( з 45 залишилося 25 споживачів).

    Загальний збиток по котельнях за 4 міс. 2011р. становить 168 тис. грн. із-за чого постає питання про припинення експлуатації котелень по вул.Котляревського, вул.Гайдамацька після закінчення опалювального сезону 2011-2012рр. та переведення квартир на індивідуальні системи опалення.

    В 2011 році ми прийняли свою маленьку Конституцію: "Правила благоустрою м.Сколе" які визначають всі правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою міста і спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності сколівчан.

    Досить делікатним є питання міського кладовища. Доречі, лише в 2011 році КП Сколівське ЖКГ оформило на нього право власності. Мені дуже прикро що виникають непорозуміння при виділенні місць під поховання. Хочу наголосити, що є відповідальні і прошу всіх виконувати їхні розпорядження та вимоги.

ДОРОГИ

    Протягом 01.11.2010-01.11.2011р.р. проведено такі види робіт:

Вулиця Волошина – 123018,06 грн.

Ремонт обочин поточний – 24954 грн.

Ремонт водовідвідного каналу – 9996,18 грн.

Виготовлення проектно-кошторисної документації на реконструкцію по вул.Л.Українки 8299,33 грн.

Поточний ремонт м-н. Незалежності – 89900 грн.

Поточний ремонт вул. Симоненка – 89992,80 грн.

Поточний ремонт вул. Котляревська – 7542 грн.

Поточний ремонт вул. Стуса – 8794 грн.

Поточний ремонт вул. Стрийська – 18502 грн.

Поточний ремонт вул. Грушевського – 5518 грн.

Поточний ремонт вул. Ів.Франка – 7330 грн.

Поточний ремонт вул. Чайківського – 3259 грн.

Поточний ремонт вул. С.Бандери – 9705 грн.

Поточний ремонт вул. Шевченка – 18714 грн.

Поточний ремонт вул. Гоголя – 385 грн.

Поточний ремонт вул. Гірка – 98995 грн.

    І м-н. Незалежності та урочище "Колодка" на загальну суму 36 тис. грн. Ці кошти зібрали підприємці нашого міста: Гурські, Рожко С., Калинич В., Матвіїшин В., Меленчук Ю., Юник З. всього 16 тис. грн. та ПП Москаль Б.В. 20 тис. грн.

    Велика робота була проведена по благоустрою нашого містечка. Ми провели формування крон дерев протягом кінця 2010 та початком 2011 р. Ці роботи плануємо проводити і у 2011-2012р.р. Завдяки спільним зусиллям вдалося встановити 4 автобусні зупинки, на черзі п’ята. Встановили 3 дитячих майданчики Проводимо заходи по освітленню міста. Виготовлено ПКД на реконструкцію вуличного освітлення майдану Незалежності і вул. Д.Галицького та отримали позитивний висновок. Встановили бруківку по вул. Д.Галицького, м-н. Незалежності, вул. Б.Хмельницького, проведено побілку частини фасаду будинку прокуратури, облагороджено вхід на міський стадіон.

    Так як найбільш проблемним питанням міста є вирішення житлового питання, то ми зробили такі кроки: почали розробку проекту на будівництво соціального житла на 32 квартири по вул. Стрийській і надали дозвіл на розробку проекту детального планування індивідуальної забудови по вул. Бр.Вільшинських.

    Надзвичайно важливими є питання прибудинкових територій. Станом на сьогоднішній день люди між собою умовно поділили території і користуються ними. Передати у власність ці відповідні ділянки можна буде лише після створення ОСББ, а за це ніхто не хоче братися.

    Справою честі вважаємо те, щоби повернути місту будівлю по вул. Ст.Бандери, колишній ФОК. Зараз у суді першої інстанції ми виграли позов на суму ≈ 100 тис. грн. гривень, і далі справа розглядається в апеляційному суді. Тут слід відмітити ініціативну групу депутатів міської ради у складі: Семен Я., Супрун О., Пелех Р., які серйозно сприяють вирішенню даного питання.

ОСВІТА

    На території міста є три дитячі дошкільні установи на 290 дітей.

    Не дивлячись на фінансові труднощі ми фінансуємо їх відповідно до кошторисних призначень 2011р.

    У 2011р. нам вдалося провести ремонт залу в ДУ "Дударик" на 50 тис. грн. та ремонт кухні в ДУ "Барвінок" на 79 тис. грн. Правда гроші за ремонт кухні ми ще не оплатили.

    На свято останнього дзвоника у середніх школах міста, відповідно до програми Сколівської міської ради було нагороджено грамотами обдарованих дітей та виділено на преміювання 9 тис. грн.

СПОРТ

    В цьому році ми заявили на чемпіонат району футбольну команду Сколівської міської ради, яка здобула і кубок і першість у чемпіонаті.

    Ми докладаємо багато зусиль щоби було встановлено спортивний майданчик зі штучним покриттям по вул.Стрийській і в листопаді цього року дані роботи мають бути виконані.

    Також вже традиційно, на Покрову відбулася першість району з футболу серед ветеранів, яку організувала міська рада.

КУЛЬТУРА І ДОЗВІЛЛЯ

    В цьому році ми провели Петрівські забави. Думаю Сколівчани були задоволені. За підтримки міського голови відбулися концерти за участю заслуженого артиста України Т.Кукурузи. Особливим рядком стоїть святкування 20-ої річниці Дня Незалежності України у м.Сколе, де також  за сприянням міського голови відбувся святковий концерт народного артиста України  Василя Зінкевича та заслуженого артиста України Андрія Заліско. 6 листопада міська рада є співорганізатором вистави Театру ім. М.Заньковецької "Ханума".

БЮДЖЕТ

    Бюджет міста по загальному фонду прийнятий в сумі 5419150 грн., я яких власні надходження становлять 1555486 грн. та закріплені 3248803 грн. За 9 місяців ми отримали 2137406 грн. закріплених доходів, що становить 67,3% до річного плану, та власних доходів 1156914,8 грн., що становить 74,4% до річного плану. Найбільшу питому вагу тут становить плата за землю. Станом на 01.10.2011р. по міській раді заключено 36 угод оренди фізичними особами на суму 166462 грн. та 11 угод юридичними особами на суму 294896 грн. Також за цей період отримали 334321 грн. дотації з районного бюджету.

    Ці всі кошти йдуть на фінансування дитячих установ, апарату управління, ЖКГ, виплату допомог. Так як ми не виконуємо на 100% дохідну частину тож ми не можемо все відповідно фінансувати.

    Бюджет розвитку ми затвердили в сумі 1186000 грн. Станом на 01.10.2011 року ми отримали 380 тис грн. і провели такі видатки: повернення згідно рішення суду по КОС 227580 грн., проектно-кошторисна документація по реконструкції водопроводів (5шт.) 22353 грн., виготовлення ПКД по полігону твердих побутових відходів 25533 грн., проект "Реконструкція вуличного освітлення м-н Незалежності-Д.Галицького" 17480 грн., виготовлення проектно-кошторисної документації будинку по вул. Стрийська (соціальне житло) 20 тис. грн., проект реконструкції "Знезараження питної води" 17170 грн.

    Отже, виконання дохідної частини міського бюджету – це перший пріоритет плану дій міської ради, тому що коли будемо багато заробляти то зможемо проводити і відповідні видатки. Прийняття Верховною радою України нових бюджетного та податкового кодексів внесло корективи стосовно фінансових джерел наповнення спеціального фонду, наприклад, в частині збору податку з власників транспортних засобів, який використовувався на ремонт міських доріг тощо. Щорік його сума була  дуже  вагомою  для  міста. Сьогодні такого податку в бюджеті більше не існує.

    Зі свого боку Сколівська міська рада розробила свою програму розвитку земельних відносин у місті, яка допоможе збільшити надходження до міського бюджету від сплати за землю на 20-25%.

    На порядку денному проведення робіт з виготовлення  генплану міста Сколе,  що  потребує  дуже  немалих  затрат  коштів.. Обов’язковим у поточному році є вирішення питання меж міста та проведення розмежування земель комунальної та державної власності.

    Наразі, ми продовжимо інвентаризацію власників земельних ділянок. Особлива увага буде приділятися підприємствам-банкрутам. Ми підемо на крайні міри стосовно боржників по сплаті за землю – ініціюватимемо розірвання договорів оренди земельних ділянок. Таким чином вивільняться земельні ділянки для реалізації реальних інвестиційних проектів, що сьогодні є головною умовою залучення інвестицій у місто. Повторюю – вільні земельні ділянки – головний запит інвестора.

    Коротко зупинюся на роботі апарату міської ради. Ми його скоротили і відповідно зменшили витрати на його утримання на суму близько 200 тис. грн. Зараз у нас працює секретар міської ради, 2 заступники кожен з яких виконує ще й роботу одного спеціаліста, діловод та 2 спеціалісти, і юрист по угоді.

    Місцеве самоврядування – це гарантоване державою право на самостійне вирішення питань місцевого значення територіальною громадою. На жаль, за 20 років сучасної історії місцевого самоврядування громади міст та селищ не отримали належної свободи дій та більшої самостійності. Але, виконуючи і делеговані, і власні повноваження, місто Сколе упевнено йшло шляхом громадського порозуміння. І головна заслуга у цьому – всіх вас, шановні сколівчани. Всіх, хто працює, будує, ремонтує, прибирає, годує, вчить та виховує наших дітей, хто лікує нас і залучає до культурних цінностей. Кожен з нас хоче бачити Сколе сильним та процвітаючим, а його громадян – щасливими й забезпеченими. І лише шляхом об’єднання під ідеєю розвитку міста як цілісного комплексу ми зможемо відстояти своє право на майбутнє і змінити на краще наше сьогодення. Вірю, що саме так і станеться!

    Дякую всім, хто не тільки на словах, а й конкретними справами розбудовує та прикрашає свій будинок, свій двір, вулицю, наше місто, а загалом державу.

    Певен, що і в майбутньому сколівчани будуть такими ж непохитними і послідовними у своїх добрих справах на користь міста, а отже – здійснять всі починання та виконають взяті на себе зобов’язання.

    Щиро бажаю, щоб всі позитивні здобутки і досвід ми продовжили та примножили не тільки в цьому році, а робили це кожного року і щодня.

    На завершення хочу наголосити що у 2012 році ми будемо святкувати 615 років з дня першої згадки про наше місто і це нас багато до чого зобов'язує.

    Вкотре наголошую, що першочерговим і основним інвестором нашого містечка є кожен його житель.

    Доброго всім здоров’я, наполегливості, завзяття й сил в цій нелегкій, але такій потрібній справі. Вдячний за довіру, розуміння і співпрацю!